اسم ها و آدم ها ....

* شده توی زندگی تان از بعضی اسم ها به سبب بعضی آدمها و سابقه ی شان بدتان بیاید ؟

من امروز مطمئن شدم که از اسم " مینا "متنفرم .  همانطور که خیلی پیش تر از "مریم " عق ام گرفت ... 

دست خودم نیست ... دل زده ام کرده اند ! می فهمی ؟ دل زده :(


** مادر همکلاسی های بهار امروز توی مدرسه بعد از جلسه ای که معلمشان برای هماهنگی "جشن الفبا" گرفته بود ، دور هم جمع شدند . من پیش تر قصد داشتم با یک تهیه ی یک کارت هدیه ، 12 م با گل و شیرینی از معلم بهار که فوق العاده مهربان و دلسوز و صد البته کار بلد بود ، قدر دانی کنم . حالا خانم ها دوره گرفته بودند که

 :" ببین خانمم ! هر کدوم 20 یا سی تومن به فلان حساب فلان خانم واریز کنیم برای جمع کردن یه پولی که بدیم به خانمشون یا طلا بگیریم براش یا کارت هدیه ".

برای من خیلی خیلی به صرفه تر بود چون من حدود 5 برابر آن پول را در نظر داشتم برای هدیه و با پرداخت آن وجه خیلی به سودم می شد تازه ، اما از آنجایی که آدمی نیستم که زبان به دهن بگیرم :

" ببینید خانما ! من از نگاه خیلی از خانمای حاضر در جلسه خوندم که حتی هزینه ی جشن الفبا رو هم به سختی میتونن پرداخت کنن . شاید نتونن این وجه رو بپردازن . ها ؟!"

انگار که کفر گفته باشم نعوذ بالله ... خانمی که ساعد دست چپ و راستش پر بود از النگوهای طلا تشر زد که :" آخه ! 20 تومن هم پوله ؟؟؟؟؟؟؟ سی تومن  پوله ؟؟؟؟؟

من :" آره پوله ... رفتی توی مطب دکترا ؟؟ دیدی بعضیا ندارن بدون بیمه ویزیت بشن ... چون ندارن 25 تومن بدن . داروخونه چی رفتی ؟ تا حالا ندیدی کسی رو که لنگ ده تومن یا پنج تومن باشه ؟

بعید می دونم خانم "ف " هم راضی بشه به چنین کاری که شما کسی رو مجبور کنی برای حفظ آبروی بچه اش جلوی همکلاسی اش، این پول رو بده .

جلسه غرق سکوت شده بود که من چترم را باز کردم و زدم بیرون . برگشتم و گفتم : من ! موندن تو این جلسه رو جایز نمیدونم . لطفا به تلفنم شماره حساب بفرستید اگر به اجماع رسیدید ... ممنونم "


پ ن : قبول کنیم و بپذیریم که بعضی ها ندار ! ند . خیلی ها ... خیلی ها :(

زنان هم شهری من کور و کراند ... نمیبینند و نمیشنوند انگار پدرخیلی از بچه ها را از کار بی کار کرده اند ....

کارگران اخراجی «فارسیت دورود» دیشب در مقابل وزارت کار خوابیدند/ گزارش تصویری

John Legend - All Of Me mp3***

نظرات 7 + ارسال نظر
شقایق جمعه 15 خرداد 1394 ساعت 15:46

من به تو افتخار میکنم...

مگهان چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 ساعت 15:45

یک پست نوشته بودم که نام ها باردارن برای من ...
و اکثر معصومه هایی که دیدم معصوم نبودن و این حرفها ... وای که جه شلوغی پیش اومد .
بماند که اسم یکی از عزیزان خودم معصومه است و اصلاً هم زیبایی این نام رو کتمان نمی کنم ...فقط از بین دوستانم 3 معصومه می شناختم که به شدت نامعصوم بودن و دوستشون نداشتم ...
مثل تو و حست به نام های مینا و مریم... اون پست توسط من حذف شد

خب در اینکه قطعا استثنائاتی هم هست که شکی نیست اما خب ... به قول تو بار منفی بعضی ها موجبات این حس رو در من و تو و خیلی ها باعث شده و این هم قابل توجهه :)

انیران جمعه 11 اردیبهشت 1394 ساعت 14:22

باحرفت کامل کامل کامل موافقم...
شاید کمی طول بکشه اما قصه خودش کامل میشه

آلما چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394 ساعت 17:34

سلام ارغوان جان
خب بعد خوندن این پست از اونجا ک خودم دبیر هستم لازم دونستم اولا تشکر کنم بابت اینکه برای معلم بهارجون ارزش قائلی
دومن بگم خداییش ما معلما روز معلم و جشن فلان و اینا ک میشه همش ترس داریم .ترس بابت اینکه این رسم و رسومات معمول نکنه بشه باعث عذاب بعضیا.نکنه مادره از نون شبش بزنه ک بچه اش جلو دوستاش کم نیاره و کادوبده معلمش.
عزیزم ارغوان:خدا میدونه معلم به ارزش گذاری کارش .به قدر دانی از کارش بیشتر خوشحال میشه تا کادوی فلان و کارت هدیه چنان.خودمن وقتی لبخند رضایت دانش آموزمو میبینم.وقتی میبینم اونی ک گفتم خوب گرفته و مطمئن میشم یه عمر یادش میمونه اندازه صد تا کادو خوشحال میشم.معلم میخواد ارزش کارش مشخص بشه .کادو گرفتن فقط معذبش میکنه جان دلم.بخصوص که بخوان پول بذارن با هم کادو سنگین بگیرن.از هر حرامی حرومتره بنظر من البته.

مامان نازدونه ها چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394 ساعت 16:17 http://nazdooneha.blogfa.com

اتفاقن تا مبلغ درخواستی اون خانوم رو خوندم میخواستم جزیی از کامنتم رو بهمین موضوع اختصاص بدم و بگم به نسبت اینکه برا کل کلاس میخواست تصمیم بگیره مبلغ پیشنهادیش برا بعضی خانواده ها میتونست زیاد باشه پدری که تو تامین خوراک خانواده ش مونده چجور میتونه برا یه هدیه همچین هزینه ای کنه در عجبم چجور بعضیا اینقدر بی توجه به اوضاع دیگرانند و درک اینکه وضعیت بد اقتصادی کمر خیلی از خانواده ها رو تا کرده رو ندارند

شازده کوچولو چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394 ساعت 10:47

nasim چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394 ساعت 09:15 http://zanzouleh.blogfa.com/

میگفتی پولی نیست ولی همین شما بدون تکیه کردن به اون النگوها جیب شوهر و پدر می تونی 5 هزارتومان در بیاری؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد