مادر، بودن یا نبودنش مسئله ای نیست .

مهم نیست که مادرم . که دور و برم را دو فرشته ی کوچک گرفته اند . که با یک دست غذا میگذارم دهان این یکی و با دست دیگرم  ، آن یکی را برای مدرسه رفتن آماده میکنم . که از صبح تا شب همینجور دولا راست میشوم و جمع میکنم از روی زمین ریخت و پاش هایشان را و از شب تا صبح به این یکی شیر میدهم و روی آن یکی را با پتو می پوشانم . که این یکی نق میزند توی خواب و آن یکی با پاهایش روی فک و سینه و پهلوی من ضربه های سه امتیازی پیاده میکند . که وقتم و زندگی ام برای این دو ، در گذر است . مهم نیست که مادرم و همواره خدا را بابت داشتن شان از ته دل هزاران بار شکر میگویم و گاهی از سر غیظ و خستگی و تنهایی فریادم به آسمانها بلند است . مهم نیست که اینها شده تجربه برایم . تجربه ی مادری .

مسئله اینست که روز مادر که می رسد ، من میشوم خواهر سی و چند ساله ام که سالهاست آغوشش از این هدیه تهی ست و دم برنمی آورد . سالها با مداواهای سخت و بی رحم برای درمان نازایی، دست و پنجه نرم کرد و هنوز هستند کسانی که به قصد کشت نیشش بزنند. با حرفایشان آزارش بدهند و او  همیشه  انگار که اولین بار است میشنود و میبیند و مورد خطاب واقع میشود با لبخند و فقط لبخند پاسخشان می دهد . روز مادر که میرسد من  میشوم خواهرم . که برای بچه های من از عشق و محبت چیزی کمتر از یک مادر ندارد در سینه اش . با آن قلب پر از احساسش . در آن وجود بزرگوار و استوار و صبورش .

 بیایید هی هدیه های روز مادر را که از فرزندانمان میگیریم خنجر نکنیم برای قلب خواهرانمان . بیایید هی مادر مادر نکنیم . بگوییم روز زن . ما همه اگر مادر نباشیم ، در زن بودن که مشترکیم . بیایید زن بودنمان و زن خوب بودنمان را جشن بگیریم .  


* چند روزیست با دیدن  خط دوم کمرنگ و خواندنش ، شده ام محیای منتظر که :

 آنقدر مهربان و عادل هست که حتی شده یک تکه از زمین کلنگی بهشتش را بگذارد برای زیر پای زنهایی که خودش نخواسته مادر صدایشان کنند! زن هایی که درد کشیده ه اند و صبوری آموخته اند...

نظرات 2 + ارسال نظر
duman سه‌شنبه 26 فروردین 1393 ساعت 22:58 http://rendaneh-mast.blogfa.com

مرا ببخش مادر
دنیا ارزش لگد زدن به شکمت را
نداشت!
نمی دونم چرا با خوندن این پستت این جمله به ذهنم رسید گفتم بنویسم!

شیما سه‌شنبه 26 فروردین 1393 ساعت 21:02

اتفاقاامروز این پستش رو خوندم و چند بار هم فوکوس کردم روی همین جمله ی بولد شده...
باهات موافقم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد