قصه ی آدم ها - قسمت دوم : آدم های کمی خوب

پیرامونمان ، تا چشم کار می کند پر است از این دسته آدم ها .

 آدم های کمی خوب ،نه که از سر علاقه و میل درونی شان ، که شاید به اجبار کمی از خوبی شان کم شده . یکی زده دلشان را له کرده ، می آید صدایش را برای تو هوار می کند . پدرش محبتش نکرده ، میزند بابای تو را در می آورد . مادرش درست و حسابی نازش را نکشیده ، روزی یک جایی  دمار از روزگار کسی در میآورد .  خانه اش امن نبوده ، فرار کرده و اغفال شده . یاد نگرفته خوب بودن را ، بدی میریزد از  نوک پا تا فرق سرش . انگاری که جز تلافی چیزی در سر ندارد . تلافی همه چیز را میخواهد از همه بگیرد. 

حالا  شدت و ضعفش  بستگی دارد به خیلی چیزها . به دست ها و چشم ها و روحش . دست خالی از پول ، دست مشت شده با چاقو ، دست شیشه ای ، دست نزولی ، دست کف زنی و...

 چشم  گرسنه  ، چشم ندیده ، چشم دنبال مال و ناموس مردم . چشم همیشه ی خدا طلبکار . چشم خمار از بی موادی ، چشم خون گرفته از خشم . چشم هیز و دریده .چشم تعقیب و چشم تهدید و چشم چریده .

و روح طمعکار ، روح هوس باز ، روح پلشت ، روح سیاه .

 اما آدم ها ، این دسته شان ، بی شک بدشان نمیآید مثل خوب ها زندگی کنند .لباس خوب بپوشند ، بوهای خوب خوب بدهند . شریک خوب داشته باشند . رفیق خوب باشند برای کسی . شخصیت بریزد از تن و جانشان . مرام بگذارند تو دایره . تو زرد نباشند . بدشان نمیآید از محبت و لطف و انسانیت . فقط دست و بالشان تنگ است . فقط کسی هوایشان را آنگونه که باید نداشته . فقط زیادی تو سری خورده اند . فقط بیش از حد گذاشته اندشان به حال خودشان . تو دهنی خورده اند . سرکوفت شنیده اند . لجشان را درآورده اند . تبعیض دیده اند . حقشان را خورده اند و یک آب هم رویش . باید ببینیم باهاشان چه کرده اند . باید داستان زندگی شان را از اول خواند . از همان روزی که نافشان را با درد بریده اند . 

--------------------

پ ن : خدا عاقبت همه ی ما را به خیر کند .

* بیایید هوای هم را بیشتر داشته باشیم مردم ! 

** راستی ! من و تو و خیلی ها هم آن وسط مسط هاییم . بین این دو دسته . من خودم که شخصا احساس میکنم صفرم . بین مثبت و منفی حلقه آویز شدم :)

*** چگوارا را دوست دارم . دانلود :

Hasta siempre Comandante.mp3 

و

موسیقی بیکلام ” بدرود فرمانده – Hasta siempre ” اثر احمد کوچ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد